
Робота клубу по психології в навчальному закладі
16.04.2013 11:09
Соціальні кризові процеси, що час від часу відбуваються в нашому суспільстві, негативно впливають на розвиток особистості, стають фундаментом для зародження озлобленості, жорстокості та насильства. Слід констатувати, що останнім часом до навчальних закладів потрапляють учні з високим ступенем тривожності, низькою самооцінкою й негативним ставленням до людей довкола і світу загалом. Звідси – некерована поведінка, прояви неповаги до вчителів, небажання вчитися – явища достатньо поширені в колективах учнівських груп.
Враховуючи досвід роботи практичним психологом (понад 15 років), я дедалі частіше схиляюсь до думки про необхідність викладання психології в навчальних закладах профтехосвіти. Мабуть самою вдалою формою роботи з учнями в даному питанні є факультатив, що включений в розклад уроків. Проте, коли такої можливості немає, допоможе гурткова робота чи робота клубу.
Саме такий клуб („Я і Ти”) був створений на базі учнівських груп у Ковельському професійному ліцеї в 2003 році. Працює він і донині.
Заняття проводяться один раз на місяць, у зручний для учнів час.
План роботи складається з урахуванням інтересів учнів і обговорюється на першому засіданні.
Головне на засіданнях клубу – створити позитивний настрій, обговорити проблемні питання, налаштувати на доброзичливе ставлення один до одного, розвивати комунікативні здібності, навчити конструктивно вирішувати конфлікти, долати перешкоди.
Щоб такі заняття не були „сухими”, можна запропонувати учням змінити звичне положення за партами: сісти колом чи просто на килимі; змінювати форми і методи проведення; за бажанням дітей запрошувати до участі в роботі клубу цікавих людей.
Чи являються ефективними такі заняття? Звичайно. Перш за все, учні змінюють ставлення один до одного: взаємовідносини стають більш доброзичливими. В колективах, де навчаються члени клубу помітно менша кількість конфліктних ситуацій.
Учні, що відвідували клуб у 2005 – 2008 роках брали шефство над групою дітей – сиріт „Журавлик” при дитячому садочку №6, міста Ковеля.
Щоразу, коли приходили туди, вихованці мали змогу не тільки грати цікаві ігри, а й отримувати подарунки, хоча значна частина учнів, що відвідувала цей заклад з малозабезпечених та багатодітних сімей.
Досвід роботи показує, що інформація, яку отримують учні на таких заняттях, цікава і зрозуміла їм. Вона створює умови для розвитку комунікативних навичок і формування позитивної самооцінки, що сприяє розвитку особистості.
—————